tiistai 3. tammikuuta 2017

Outoa vihjailua

Kylläpä näkyy vanhoille puoluekonkareille ottavan koville ajatus, että vaaleissa tulee olemaan sitoutumaton ryhmä ehdokkaita. Virtain sitoutumattomien yhteislistan Facebook -sivulle oli kaksikin demaria käynyt kommentoimassa puolueeseen kuulumisen ihanuutta. Ne viestit poistin ja laitoin omalle Facesivulleni seuraavanlaisen julkisen päivityksen:


No meni pari päivää ja tuli eräältä demarilta vastaus. Siinä hän luettelee omasta mielestään tärkeitä politiikan "pelisääntöjä", erityisesti tuo esiin sen, että kun kuuluu puolueeseen olisi päätöksentekokäyttäytyminen jotenkin ennustettavaa. Ja höpö höpö sanon minä. Lisäksi hän vihjailee että me sitoutumattomat (tai lähinnä kai minä, koska hän tuskin tietää muita porukassa olevia vielä) emme laittaisi itseämme likoon ja että emme kävisi avointa keskustelua aidosti. Ihan uskomatonta, lähentelee jo populismia. Kyllähän se on tälläkin valtuustokaudella nähty, että kuka keskustelee ja mistä asioista. Lisäksi itse olen sitä mieltä, että jos joku niin minä olen laittanut itseni likoon avoimen ja läpinäkyvän päätöksenteon puolesta niin politiikassa kuin sen ulkopuolellakin. Suorastaan naurettavaa vihjailla muuta. Alla kyseinen kommentti ja sen alla minun vastaukseni siihen:


ja näin minä vastasin tuohon: