sunnuntai 30. toukokuuta 2021

Mielipiteenvapaus

 Vanhakantainen suljettu ja salaileva politiikka nosti taas päätään. Olen nimittäin jakanut sen blogikirjoitukseni, jossa suosittelen joitain ehdokkaita, Virtain kuntapolitiikka -Faceryhmään. Ja kuinka ollakaan tänään sitten eräs ex-poliitikko kommentoi sinne melko ikävään sävyyn, että minun ei pitäisi jättää perinnöksi ääniä. Että hän ei ymmärrä minun "rankingiani". Että pitäisi vaan olla hiljaa ja luottaa kuntalaisten kykyyn tehdä itse päätös siitä, että ketä äänestää. Että minulla ei olisi oikeutta tehdä "armoitettujen" listaa tyyliin "she has left the building". Kuulostaa hieman kateelliselta ja katkeralta. En tosin tiedä, mistä hän mahdollisesti olisi katkera, mutta sama henkilö viime vaalien alla väitti, että en voi olla sitoutumaton ja että kukaan ei voi lähteä ehdolle sitoutumattomana. 

Ryhmän ylläpitäjä oli poistanut nämä kommentit, joten minäkin poistin vastaukseni ryhmästä. Ja koska tapanani ei ole nimeltä osoitella negatiivisesti ketään henkilöä, en tähän laita hänen nimeään. Joku toki saattoi ehtiä näkemään nuo kirjoitukset.

Mutta käsittämätöntä on, että vieläkin löytyy ihmisiä, joiden mielestä omaa mielipidettään ei saisi sanoa. Eihän minun blogini ole mikään parlamentaarinen virallinen kanava, jossa kaikkia pitäisi kohdella tasapuolisesti. Turha valittaa minun mielipiteistäni. Jokaisella on omansa. Kaikkien tulisi ymmärtää, että nykyaikana pitäisi olla  avarakatseinen ja arvostaa avoimuutta ja sananvapautta. Ja sitä paitsi, ne ketkä mainitsin kyseisessä kirjoituksessani, mainitsin pelkästään positiivisessa mielessä.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti