maanantai 9. huhtikuuta 2018

Markkinointi kehittyy kuin kehittyykin, hienoa!

"Uhkasin" edellisessä kirjoituksessani kirjoittaa Elina Lepomäestä. No en aio kovin paljon häneen sanojani tuhlata, mutta sen verran kuitenkin, että pahoin pelkään hänen olevan oikeassa sote-uudistuksen suhteen: Säästöjä ei tule, valinnanvapaus ei toteudu, hoidon laatu ei parane eikä byrokratia todellakaan kevene. Suomen kuvalehdessä häntä lisäksi kuvattiin seuraavalla tavalla: "Hän ei ole poliitikkona puolueen soturi tai joukkuepelaaja, jota yleensä nostetaan." Hän on maininnut lehdelle, että hänen mielestään systeemissä on ongelma; poliitikot eivät uskalla puhua tai haastaa, koska heidät on sitoutettu oman uran näkökulmasta.

En sinänsä ole koskaan ollut Lepomäen fani, olen ajatellut, että en mitenkään voisi olla samaa mieltä tuollaisen kovan linjan kokoomuslaisen kanssa, jonka johtoajatus tuntuu olevan, että köyhät kyykkyyn. No en edelleenkään ole hänen kanssaan läheskään kaikesta samaa mieltä, mutta tuosta sote-uudistuksesta kyllä. Lisäksi koen samaistuvani tuohon, ettei hän ole joukkuepelaaja puolueessa. Sellaiseen en itsekään kyennyt. Toki osaan käyttäytyä sivistyneesti ja tulla toimeen ihmisten kanssa, mutta en ikinä ole niin paljon peluri, että suostuisin puolueen tai jonkun muun ryhmän vuoksi  kannattamaan jotain asiaa, jota en oikeasti kannata.

Mutta se minusta, sitten iloisempiin aiheisiin. Minä kun aina paasaan siitä kaupungin tiedottamisesta ja markkinoinnista, niin nyt voin sanoa, että oikealla tiellä ollaan. Viime viikon kuluessa on kaupungin Facebook -sivuille ilmaantunut kaksikin työpaikkamainosta. Ja ne ovat nimenomaan mainoksia, joiden suunnitteluun on hieman käytetty aikaa ja jolla annetaan positiivinen kuva Virtain kaupungista ja yleensäkin Virtaista. (Kuvat tämän tekstin lopussa). Minusta ne ovat hienoja ja houkuttelevat klikkaamaan ja lukemaan! No okei, myönnän. On niistä toiseen kuvaan se Toriseva taas livahtanut. Ehkä olisi voinut toimia paremmin, jos Torisevan tilalla olisi vaikka kuva jostain virtolaisessa yrityksessä tapahtuvasta työnteosta. Ei Torisevassa tietenkään sinänsä mitään vikaa ole, onhan se hieno ja matkailuvaltti. Mutta meidän täytyy oppia, että sen varaan emme voi koko kaupungin markkinointia aina laittaa.

Lisäksi olen  huomannut, että kaupungin nettisivuille kauniiden kuvien sekaan on ilmaantunut Kitusenkulman mainos. Hienoa! Toki on hyvä kuvata kaunista luontoamme, mutta ei pelkästään. Meidän täytyy osata tuoda esiin myös asioita, jotka ovat työnantajan ja työntekijän mielestä tärkeitä. Ja näyttää, että täällä tapahtuu jotain, että täällä tosiaan yritetään saada kehitystä aikaan.

Eikä siinä vielä kaikki! Markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on kuulemma tekeillä, sitä todellakin tarvitaan. Toivottavasti sitä myös luetaan ja sen linjausten mukaan myös toimitaan tulevaisuudessa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti